Thursday, July 4, 2013

Outline of 3rd Lesson (29 June 2013)

Don't forget the schedule -- skipping two weeks!
スケジュールを見るのを忘れないでください。レッスンは2週間ほど飛ばします。

That'll give you plenty of time for homework, I hope.
これで、宿題のためにたっぷりの時間をとれると思います。とっていただけると嬉しい。(いいね、いいね!)

It seems that we'll have to have you log in to ask questions using the comments function. Sorry about that. I'm asking Blogspot/Google about it.
申し訳ないこと、コメントの機能を使って質問してもらうにはログインが必要になるようです。ブログスポット・グーグル社に問い合わせをしています。

We started the lesson with a composition exercise, a few sentences about a best friend or a good friend.
今度は作文の練習から入りました。親友や仲良い友達のことの数文を書いてもらいました。

Then we worked on the review and practice on p. 20, answering individually and checking the answers in class. We couldn't get to element 5.
その次は20ページ の復習・練習を勉強して、答え合わせはクラス全体で行いました。

After the review, we talked about modern habits in using media, from the material in element 2 on p. 21.
復習の後は、21頁の2の資料を元に、現代における報道の利用習慣を取り上げたのです。

Then we looked at the Man on Wire movie review and wrote about our own favorite movies or books.
その次は「Man on Wire」という映画のレビューを見てから自分の好きな映画や本について作文しました。

Before we finished, we talked a little about the antique TVs on p. 26 and looked at the vocabulary and phrases for that.
最後に、26頁の時代物テレビをちょこっと話題にして、語句と語彙を見てから終わりました。

The "Stories in the news" exercise on pp. 28 - 29 was left as homework. Don't forget!
28〜29頁の「ニュースの話」の問題は宿題にしたのです。忘れないでください。

Next time, we will go through pp. 28 - 34.  We'll try to talk about the movies on p. 32, so you may want to look them on on Wikipedia or IMDB or something. (Me, too.)
次回は28〜34頁を取り上げるつもりです。32頁の映画を話ししたいので、ボクも含めて、ウィキペディアやインターネットムービーデータベスなどで調べてみましょう。

Please take the time to listen to the the material for elements 2 and 3 on p. 32, audio tracks 1.18 and 1.19 on the DVD.
32頁の2と3の資料(DVDのトラック 1.18 及び 1.19)を、時間を設けて聞いてきてください。

(My apologies for letting the outline slide so far this time. I'll follow up later with my notes later.
この概略をこれほど伸ばしてしまって、申し訳ありません。ノートから各段階の中身をボチボチと投稿して行きます。)

No comments:

Post a Comment

Remember that others can read your comments.