Tuesday, December 10, 2013

Outline of 5th Lesson (7th December) (updated)

We started with element 1 of page 56 as a preview.
プレビューとして、56ページの要素1から始めた。

The topic was persuasion methods used in sales.
今回の話題は販売に利用される買わせる術でした。

Then we reviewed the material from last time and checked the homework.
その次は前回の勉強を復習して宿題の答え合わせをしました。

Working from the questions in elements 2 and 3 on p. 51, we talked a little about Frank Abagnale's moral character, and about Joseph Shea's opinion of Abagnale.
51ページの要素2と3をもってフレンク・アバニャレ氏の性格を道徳の面で一緒に考えて、アバニャレ氏についてジョセフ・シェー氏が語ったのをも取り上げました。

We worked back through the phrasal verbs with "up" and "out", since there seemed to be some questions.
疑問が残っているように思えたので、 "up" と "out" の複合句動詞を見直しました。

Also practiced tail intonation, p. 52 element 11 again.
それから、52ページの要素 11 を見て、もう一度上がり調子と下がり調子を練習しました。

After the homework, we checked "must" and "mustn't" and the inquisitive mood uses of "must (not)" and "(not) have to" in context, per page 54, element 5.
宿題終わってから、54ページの要素5にしたがって単語の "must" と "mustn't" 及び疑問調子文の "must (not)" と "(not) have to" を文の中に確認しました。

We looked at p. 56, element 2, trying to pre-guess the blanks.
56ページの要素2を見て、空欄に入る単語を前もって推測しました。

Then we discussed the three articles of element 3 in groups, and read and checked them for meaning as a class.
グループに別けて、要素3の記事を話し合ったら、暮らす全体でその記事を読んで確認しました。

Homework is p. 57, elements 7, 8, 9; also, please preview p. 58 and review the material we've covered so far.
宿題として、57ページの要素7、8、9をお願いします。また 58ページをプレビューし、ここまでのやってきた分を復習してください。

No comments:

Post a Comment

Remember that others can read your comments.