Wednesday, August 28, 2013

Outline of 7th lesson (August 24th, 2013)

We started with reviewing comparatives and superlatives, referring to the material on p. 41.
41頁を参考にして比較級及び最上級を復習することで始めました。

Then we talked about the plans for next time:
次に、次回の計画を話し合いました。

** Next time, we will have a debate in the first hour, and then we will discuss test strategies and do some practice questions in the second hour.
※ 次回、一時間目はディベート(討論会)を行います。二時間目はテストを取るときの戦略を話し合ったり、問題を練習したりします。

Then we started preparing for the debate. We chose the topic, chose sides, and decided on the rules. Then we worked up some material for the debate. We squeezed in a little speaking practice, too.
それから、ディベートの準備を進めました。話題を選んで、チームにわけて、ルールを決めました。そして討論の資料を考えて、文章を用意しました。発表の話し方も少し練習しました。

There was a notebook left behind. I entrusted it to the teacher who brings us the projector.
ノートの忘れ物がありました。プロジェクターをいつももってきてくれる先生に預けました。

See you next time.
また今度、よろしくお願いします。


-------------
PS 追伸:

When you need to leave early, here are some ways to tell the teacher and ask permission:
早退の際、先生に状況を説明して許可を頼む方法はこういう感じです。

Use "I have ... ."
"I have ... ." を使ってわけを言う。
  • I have a club activity. 部活の活動があります。
  • I have important family business. 家族の大事な用事があります。
  • I have to go see the doctor. 医師に診てもらわなければならない。
  • I have to talk with my teacher. (学校の)先生と話の約束があります。
Those would be the usual examples. Then you ask permission ...
まあ、理由が以上のようなものでしょう。それから許可を頼む〜

  • I need to leave early. 早く出なきゃいけません。
  • May I leave early? 早退してもいいですか?
  • Can you let me go a little early? 少し早く開放してもらえません?
  • I'd like to leave at 3:30. 3時30分に出たいけど。
Etc. など。

By the way, when you "see" the doctor, the doctor "sees" (examines) you.
ちなみに、英語で医師を「見る」のは、その先生に「診てもらう」ことになります。

No comments:

Post a Comment

Remember that others can read your comments.