- Introducing me.
- Practice introducing yourself.
- Practice introducing a friend.
- Guessing relationships of people (pictures on p. 7).
- Talking about relationships, phrases and vocabulary (element 3 on page 7).
- Reviewing the 5W1H question words: what, who, why, when, where, and how.
- Practice asking questions (cultural pictures on p. 10).
- Reading about cultural issues: Not in My Culture (text, p. 10).
- Study: questions about the reading (element 10 part (a) on p. 10).
- How many friends should one have? (text, p. 12.)
- Short opinion essay, "How many friends should I have?" (See the teacher's really short example, here.)
The rest of the homework was to review pages 6 through 12, studying what you find interesting. Then preview page 13. Look at between 2 and 4 hours of study.
If you have questions, you can use the comment function to ask me. (I usually won't be on-line, but I will check the comments once a day.)
(訳して、
ボクの記憶による、15日の概要です。
- ボクの自己紹介
- 皆の自己紹介練習
- 友達を紹介させる練習
- 7ページをもって、人の関係を推測
- 7ページの要素3の人間関係の単語・熟語
- いわゆる 5W1H 疑問詞の復習
- 10ページの文化関連の写真をもって質問する練習
- 10ページの文化の違い関連の読書
- 自習:10ページ要素10aの文化問題の質問
- 12ページの友達は何人がいい?
- 上記の「友達は何人がいい」の課題の短い作文
他に、6ページから12ページまで、自分の面白いところの勉強・復習をしてから、13ページを予習。 2・4時間の程度の勉強を考えてください。
何らかの質問が出てくると思います。少なくとも、一日一度ブロッグのコメントを見ます。ブロッグのコメントを使って、ご自由に質問を送ってください。
英文に埋まったリンクは役に立つかどうかわかりません。)
No comments:
Post a Comment
Remember that others can read your comments.