Wednesday, June 19, 2013

Outline of first lesson (15 June 2013)

This is the outline of what we covered in class on June 15th, according to my memory:
  1. Introducing me.
  2. Practice introducing yourself.
  3. Practice introducing a friend.
  4. Guessing relationships of people (pictures on p. 7). 
  5. Talking about relationships, phrases and vocabulary (element 3 on page 7).
  6. Reviewing the 5W1H question words: what, who, why, when, where, and how.
  7. Practice asking questions (cultural pictures on p. 10).
  8. Reading about cultural issues: Not in My Culture (text, p. 10).
  9. Study: questions about the reading (element 10 part (a) on p. 10).
  10. How many friends should one have? (text, p. 12.)
  11. Short opinion essay, "How many friends should I have?" (See the teacher's really short example, here.)
We did not finish the essay in class, so it was part of the homework: three to five sentences is okay.

The rest of the homework was to review pages 6 through 12, studying what you find interesting. Then preview page 13. Look at between 2 and 4 hours of study.

If you have questions, you can use the comment function to ask me. (I usually won't be on-line, but I will check the comments once a day.)

(訳して、

ボクの記憶による、15日の概要です。
  1. ボクの自己紹介
  2. 皆の自己紹介練習
  3. 友達を紹介させる練習
  4. 7ページをもって、人の関係を推測 
  5. 7ページの要素3の人間関係の単語・熟語
  6. いわゆる 5W1H 疑問詞の復習
  7. 10ページの文化関連の写真をもって質問する練習
  8. 10ページの文化の違い関連の読書
  9. 自習:10ページ要素10aの文化問題の質問
  10. 12ページの友達は何人がいい?
  11. 上記の「友達は何人がいい」の課題の短い作文
授業の間に作文終わらず、宿題にしました。3・5文で什分です。


他に、6ページから12ページまで、自分の面白いところの勉強・復習をしてから、13ページを予習。 2・4時間の程度の勉強を考えてください。

何らかの質問が出てくると思います。少なくとも、一日一度ブロッグのコメントを見ます。ブロッグのコメントを使って、ご自由に質問を送ってください。

英文に埋まったリンクは役に立つかどうかわかりません。)

No comments:

Post a Comment

Remember that others can read your comments.