Tuesday, October 29, 2013

Outline of 2nd Lesson (26 October) (updated)

Started with the material I left as homework last week -- elements 5, 6, and 7 on p. 43.
先週残していた p. 43 の要素 5, 6, 及び 7 から行きました。

For element 5, we listened to the audio. I had troubles with the PC, so I ended up demonstrating two or three ways to find the audio. It's not a video. There is only an audio track to listen to for this one.
要素 5 のために DVD のオーディオを聞きました。パソコンの問題があって、結局オーディオの聴き方2、3通り見せることができました。ビデオではありません。音源だけです。

It is a DVD, so it should be playable on a DVD player. If you are using a computer, you may see the opening screen automatically, or you may only see the disk's root folder/directory.
CD ではなく、 DVD ですので DVD プレイヤーで再生できるはずです。ただし、コンピュータを使って聞きたいなら、起動画面が自動的に出てくる場合もあれば出てこない場合もあるでしょう。出てこない場合は DVD 円盤の最上位(根・ルート)ディレクトリを見せられるだけでしょう。

Either way, if you see the opening screen, click it. Then you should see a menu screen. There should be a list of things to do on the bottom of the menu screen. Track 1.26 is an audio track.
開始画面が現れるとその画面をクリックしてください。クリックしたらメニュー画面が出てくるはずです。画面のしたに使い方(活動)のリストが並んでいるはずです。トラック 1.26 がその内のオーディオトラックです。

If you are on a computer and you don't see the opening screen, look at the file "readme.html" in the root directory of the DVD. That explains how to install Pearson Longman's player.
コンピュータを使っている場合は、開始画面が出てこない場合、ルートディレクトリの中にある "readme.html" というファイルを見てください。(英語ですけど。)ピアソンロングマンのプレイヤーソフトをインストールする方法について説明してくれるのです。

Or, if you understand file paths, the audio file is located here:
ファイルパス、というヤツがお分かりになるなら、オーディオファイルが以下のパスをたどれば現れてくるはずです。
/DATA/data/assets/audio/cd1track26.mp3
and you can play that with your music player or iTunes or MSWindows Media Player.
そのファイルは音楽プレイヤーでも、 iTunes 若しくは MS ウィンドーズメディアプレイヤーなどでもを使って再生できます。

For element 6, I walked through the grammar for locating probability adverbs.
要素 6 では、確率を示す副詞の位置の文法を案内しました。

For element 7, we all tried our hand at writing some predictions in future mood.
要素 7 では、未来雰囲気に移って予測を書いてみました。

I'll post reviews of the material later.
後に資料の見直しを投稿します。

From the second hour, we dug into pages 45 and 46.
2時間目から p. 45-6 に入り込みました。

First, we talked about prefixes and suffixes and root words. Then we looked at want-ads and practiced writing our own. Finally, we looked at the ad for a fictional reality show based on people moving to a dream location and changing their lifestyles, and wrote mock applications to the program.
先ずは接頭辞と接尾辞を紹介しました。それからクラシファイド広告を見て自分の広告を書いてみました。最後に、作り事のリアリティ番組の募集広告を見て模擬申し込みを書いてみました。

Homework was to revise the want-ads and reality show applications, and you can send the homework by e-mail or bring it to class next time. (I already have the homework from three of you.)
宿題は広告と申し込みを見直すことでした。Eメールで送っていただいても構いませんし、次回の授業に持ってきてもいいです。(参院文をもう送っていただいています。)

I will post details for each segment of the class later. If I have time, I'll update this post with translations to Japanese, as well.
各部の詳細は後に投稿します。時間が取れるなら、本文も訳して更新します。

See you all next time.
次回までよろしく

No comments:

Post a Comment

Remember that others can read your comments.